A Szocsi hatása az NBC-re és a reggeli hírháborúkra

Hitel: Getty Images

Nem biztos, hogy az aranyérmek a tétek a következő hetekben az oroszországi Szocsiban. Az NBC-n sugárzó olimpiai játékok befolyásolhatják a reggeli hírértékelések versenyét is, amelyet az ABC a legutóbbi, 2012-es olimpiai játékok óta ural.

FT_network-morning-news-viewershipÉvek óta az NBC Today show-ja volt az arany színvonal, amely 852 egymást követő héten keresztül nyerte a reggeli hírértékeléseket. De az ABC Good Morning America 2012-ben az élre került, és 2013-ban és 2014 elején kiszélesítette, bár voltak olyan hetek, amikor szoros volt a verseny. Az egyik kérdés most az, hogy hány amerikai fog aludni az olimpiával és felébredni a Today-vel - és vajon elég lesz-e megfordítani az ABC reggeli lendületét.

A jó reggelt Amerika 2012 egészében a legkevesebb árbevétellel, átlagosan mintegy 700 nézővel vetette ki a Today show-t. (Ezek a számok az egyes műsorok első óráját tükrözik.) De 2013-ban ez az előny jelentősen nőtt, mivel a GMA nézőszáma 11% -kal nőtt, míg a Today 4% -kal csökkent. 2014 januárjában a GMA vezető szerepe tovább bővült, mivel 848 ezerrel több nézőt vonzott, mint a Today. Eközben a CBS harmadik helyezett reggeli műsora 18% -kal növelte nézettségét 2013-ban, miután 2012-ben teljesen átalakította a programot egy új horgonykészlet bérbeadásával és CBS This Morning névre keresztelésével.

Az NBC és az ABC szerencséjének megfordulásának nagy része annak a mai döntésnek tudható be, hogy 2012 júniusában elválnak a társaságtól a társműsorvezető Ann Curry-vel. Sok néző Matt Lauert vádolta Curry sorsáért, annak ellenére, hogy az ügyvezető producer (most olimpiai producer) Jim Bell felelősséget vállalt az elbocsátásáért. Más elemzők a GMA növekvő sikereinek tulajdonítják, hogy nagyobb hangsúlyt fektettek arra, amit egy New York Times-sztori „szenzációs bírósági ügyeknek, hírességeknek és trendeknek” nevezett.

Az ABC először 2012 áprilisában bontotta meg az NBC hosszú győzelmi sorozatát, de az olimpia (2012. július 27. és augusztus 12. között) visszatolta az inga a Mai irányba. A játékok első hetében 1,6 millió nézővel verte a GMA-t, majd a következő héten ismét 1,5 millióval nyert. De az olimpia utáni héten a GMA lényegében végleg visszanyerte az osztályozás vezető helyét.

Az egyik ok, amiért olyan fontos a reggeli közönségfölényért folyó harc, a tét reklámdollárjai miatt van. 2012-ben a legfrissebb rendelkezésre álló adatok alapján a Today 644 millió dolláros bevételt hozott az NBC számára az általa naponta sugárzott négy óra alatt - írja a Kantar Media. (Ez összevethető az NBC Nightly News 202 millió dolláros bevételével.) A GMA 349 millió dolláros hirdetési bevételt hozott 2012-ben, szemben az ABC World News 175 millió dollárjával, de ez a program minden reggel csak két órán keresztül jelenik meg. A hirdetési bevételek óránkénti bontása a Today óránként 161 millió dollárt, a GMA pedig 175 millió dollárt hozott óránként. (Ez a reggel 166 millió dollárt vagy 83 millió dollárt hozott óránként.)



Deborah Turness, az NBC News elnöke januárban a New York Times-nak elmondta, hogy kiemelt prioritása „a (reggeli) műsor újjáépítése és visszaszerzése a csúcsra”. De még akkor is, ha a Today képes lesz megnyerni a ranglista versenyt a szocsi olimpia idején, ez az előny rövid lehet. Miután a nyári játékok 2012-ben véget értek, a Today csak 2013 júniusának végén nyert újabb napot a hivatalos besorolásban, amikor Matt Lauer interjút készített Paula Deen főzőszemélyiséggel, miután faji szempontból ellentmondásos nyilatkozatok jelentek meg.