Az akvizíció nagy mértékű a helyi tévében

Az 5 legnagyobb amerikai tévécsatorna-tulajdonos

Egyes elemzők szerint az Aereo TV most az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága előtti ügyének katasztrofális következményei lehetnek a helyi tévéállomásokra nézve, ha a bírák megengedik a társaságnak, hogy a tartalomgyártóknak fizetés nélkül rögzítse a műsorokat. A New York Times David Carr arra figyelmeztetett, hogy egy ilyen forgatókönyv szerint „a helyi állomások nagy csoportjait birtokló társaságok, mint például a Tribune Company és a Sinclair Broadcast Group, hirtelen egy sokkal csökkent eszközgyűjtemény birtokában találják magukat”.

Ha ez a potenciális fenyegetés megjelenik, az utóbbi években nem lassította ezeket a médiacégeket abban, hogy drámai módon bővítsék helyi televíziós részesedésüket. Egy évtizeddel ezelőtt az öt legnagyobb helyi tévétársaság tulajdonában lévő állomások száma 190 volt. Ma ez a szám 464. Csak 2013-ban csak mintegy 300 teljes teljesítményű helyi tévé cserélt gazdát, több mint 8 milliárd dollár. Ez 195-el több eladott állomást jelent, mint 2012-ben, és több mint négyszerese a 2012-ben kötött ügyletek dollárértékének.

Az FCC nemrégiben szigorította a több állomás tulajdonjogára vonatkozó szabályokat ugyanazon a piacon. De sok konszolidáció már megtörtént. A mai napig öt társaság birtokolja az ország mintegy 1400 helyi tévéjének egyharmadát. Így gyűjtötték össze helyi televíziós birodalmukat, miközben egyes esetekben újratárolásukat kirakva - biztos jel, hogy Aereo vagy sem, a helyi televíziót sokkal egészségesebb vállalkozásnak tekintik, mint az újságipart.

  • Sinclair Broadcast GroupA marylandi Hunt Valley-ben található székhelyű mára az ország legnagyobb helyi televízió-tulajdonosa 2013-ban 63 állomást vásárolt, köztük hetet az Allbritton Communications-től és 22-et a Fisher Communications-től. Ha az összes függőben lévő értékesítés megtörténik, a Sinclair tulajdonosa, üzemeltetője vagy szolgáltatása lesz 167 televíziónak 77 piacon, elérve az Egyesült Államok lakosságának közel 40% -át.
  • Nexstar Broadcasting,A texasi Irving központú székhelye 56 piacon 108 állomásra bővítette portfólióját, ami 140% -os növekedést jelent a 2004-ben birtokolt állomások számához képest. 2014 márciusában a Nexstar befejezte három állomás felvásárlását a Citadel Communications-től 88 millió dollárért, míg a múlt hónapban az FCC jóváhagyta öt állomás megvásárlását Coloradóban és Floridában. A társaság további 29 állomás felvásárlása, a 2013-ban meghirdetett ügyletek az FCC előtt várnak.
  • Általános átlag, amely a virginiai Richmondban található, egykor rengeteg újságot birtokolt. De 2012-ben a cég minden papírját (63 napilapot és hetilapot) eladta a World Media Enterprises, Inc.-nek, a Berkshire Hathaway, Inc. leányvállalatának 142 millió dollárért. A Media General pedig megduplázta helyi állomásállományát, 2014 márciusában bejelentette a LIN Media 43 állomásának 1,6 milliárd dollárért történő megvásárlásának tervét.
  • Szürke Televízióegykor a Grey Communications Systems nevű újságcég része volt. De ez az öt napilap egy másik társasággá alakult 2002-ben. Az elmúlt évtizedben a Gray Television több mint kétszeresére növelte a tulajdonában lévő állomásokat - ma már csak egy a Media General mögött, 73 évesen. 2013 novemberében a Grey Television bejelentette a Yellowstone Holdings vásárlását. négy állomás 23 millió dollárért.
  • A Tribune Co.A chicagói székhelyű társaság 2012 decemberében került ki a csődből, majd 2013-ban megkötötte a leggazdagabb üzletet, 2,73 milliárd dollárt költött 19 állomás megszerzésére a Local TV Holdings-tól. A Tribune egy másik médiavállalkozás, amely a televízióban bullish, az újságoknál pedig inkább medve. A cég mind a nyolc újságját eladásra bocsátotta, de miután nem sikerült beszereznie az ajánlatot, azt tervezi, hogy külön társasággá fogja alakítani.