RT

Nem tévesztendő össze a Rothadt paradicsommal, a kakasfogakkal vagy a Retweetelés .Mit gondoltál, mit jelent? 'Nagyon igaz'?
Meg kell forgatnia, hogy megnyerje
Fél
Ikon media.svg
Hagyd abba a sajtókat!
Képeket akarunk
a Pókember!
  • Újságírás
  • Újságok
  • Minden cikk
Külön! Külön!
  • WIGO World
Egyesek mernek hívni
Összeesküvés
Ikon összeesküvés.svg
MitŐKne akarj
hogy tudd!
Juh ébresztők
Minden egyes nap hazudunk, és szexibb módszereket találunk rá.
- Az RT riportere, Sara Firth

RT (korábban igaz volt Oroszország ma ) egy orosz az állam által üzemeltetett 24/7 angol - a propaganda minisztériuma hírek csatorna 2005 decemberében indult. A hálózat célja, hogy orosz szemlélettel mutassa be a világot, és „váljon a BBC ', de úgy jön le, mint egy államilag támogatott Fox hírek , lefedettségre hajlamos ferde 'a nyugat 'általában és a Egyesült Államok különösen, és beletörődik összeesküvés elméletek és egyéb rojt hiedelmek. A Európai Parlament „nemzetközi eszköznek” nevezte finom erő ”és„ Oroszország fő nemzetközi médiafegyvere ”.

Az RT által előnyben részesített dezinformációs módszerek kihagyással feküdt és a pletykákat tényként kezelni. Ez lehetővé teszi számunkra az elbeszélések, pörgetések és pletykák továbbhaladását anélkül, hogy közzétennének valamit, amelyet önmagában szándékos hazugságnak lehetne tekinteni. Az egyetlen „hír”, amelyet közzétesznek, a Reuters és más vezetékes szolgáltatások újraforrósított cikkei. Ők néhamegközelítésvalódi hírek, amikor olyan történeteket tesznek közzé, amelyeknek nincs kapcsolata az Egyesült Államokkal vagy orosz érdekekkel.

Ironikus módon a csatornát egy szovjet bürokratából alakult vállalkozó alapította, aki egyesítette magáncsatornáját az állami csatornával.

Tartalom

Összeesküvés elméletek

Az összeesküvéssel kapcsolatos bejegyzések alkotják az RT online által közzétett videók többségéhez fűzött összes kommentet. Bár a Fox News támogatta az összeesküvés-elméleti szakembereket, többek között Szülők , A Russia Today az egyetlen nemzetközi hírszervezet, amely az összeesküvés-elméleteket népszerűsíti aipariskála. Például van egy összeállítás (eredetileg nem kevesebb, mint 56) a Russia Russia YouTube videókról (7 törölve). A többség nyilvánosságra hozza és egyértelműen támogatja az összeesküvés-elméleteket. A fennmaradó rész egyéb kritikákat tartalmaz az Egyesült Államokkal szemben.

Az RT rendszeresen interjúkat készít a forgattyúk mint különféle témák szakértői. Az általa nyilvánosságra hozott összeesküvés-elméletek általában azok, amelyek az Egyesült Államokat mélyen amorálnak, rosszindulatúnak és / vagy kudarcra ítéltnek ábrázolják. Ugyanakkor a világ első számú kormányzati szócsöveként fosszilis üzemanyag beszállítója, az RT is szerepelt a globális felmelegedés összeesküvés-elmélete támogatói között Piers Corbyn , Christopher Monckton , James Corbett , és Patrick Michaels . További példák hét videó összeállításában találhatók a Climategate '.

Az RT hírcikkei forrásból származnak álhírek weboldalak, mint pl InfoWars és WND . Uber-összeesküvés-elméleti szakember és az InfoWars alapítója Alex Jones a hálózat számos alkalommal interjút készített vele, és más összeesküvés-elméletek szakértőivel, akik vendégként jelentek meg nála rádió programot, és az RT többször is megkérdezte (többek között) Mike Adams , Mark Says , David Ray Griffin , Jesse Ventura , Lyndon LaRouche , és Gerald Celente . Tűszál van távol Scopie törvénye állapot.



Peter Lavelle műsorvezetőÁthallásaz RT-n. 2014. július 23-án műsorában azt állította, hogy 'nem vagyok összeesküvés-elméleti szakember, és soha nem engedem összeesküvés-elméleti szakembereket a programomba.' Ugyanebben a műsorban azonban azt javasolta, hogy egy összeesküvés-elmélet legyen az Ukrajna lelőtték Malaysia Airlines 17. járat világméretű szimpátia elnyerése érdekében (ahelyett, hogy egyetértene azzal a véleménnyel, hogy az oroszok által támogatott milícia volt). PolitiFact tovább dokumentált több összeesküvés-elméletet folytató szakembert, akik más időpontokban is megjelentek műsorában.

A diós összeesküvés-elméletek mellett az RT hangot adott az eredetinek is bejelentők a nyugati világból, mint Julian Assange vagy Edward Snowden , miközben (nem meglepő módon) figyelmen kívül hagyja a hasonló bejelentőket vagy ellenzéki személyeket (mint például Garry Kasparov ) Oroszországból.

Finanszírozás és célkitűzések

2012-ben kiosztották az RT-t orosz kormány emellett 11 milliárd rubel (kb. 365 millió USD) finanszírozása hirdető bevétel.

Az RT önmagában leírt célja, hogy 'megmutassa, hogyan lehet bármelyik történet egy másik történet.' Ebben legalább nem okoznak csalódást. Margarita Simonyan, az RT főszerkesztője pontosította, hogy az állomás abból a vágyból született, hogy „elfogulatlan Oroszország-portrét” mutasson be. Ironikusan (de nem meglepő azok számára, akik tudják, mi az „elfogulatlan” általában azt jelenti ), a kritikusok többsége osztja azt a véleményt, hogy a csatorna fő célja egy nagyon elfogult más országok portréja.

Befolyás

Az RT erőteljesen népszerűsíti önmagát Youtube , és jelentős követést ért el. A Pew Research Center újságírói projektje által közzétett 2012-es felmérés szerint a hálózat a legnépszerűbb videók százalékos arányával rendelkezik a többi megkérdezett hírszervezet közül:

A Russia Today tényezők kombinációjával nagy online követést fejlesztett ki. A hálózat aktívan népszerűsítette online tartalmát. Az RT YouTube-csatornának több mint 280 000 követője van, és a hivatalos csatornáján lévő videókat több mint 740 milliószor nézték meg, ami jóval nagyobb, mint sok más jól ismert forrásnál, mint pl. Al Jazeera Angol (380 millió megtekintés), Sky News (52 millió) és Fox News (23 millió). Más prominens hírszervezeteknek sokkal kevesebb követője van, mint például az ABC News (111 000), a New York Times (78 000) és az ITN News (54 000).

Politikai elfogultság

Világszinten valószínűleg te vagy a legnépszerűbb férfi a modern történelemben ... a fajta megmentőként néznek rád.
Az RT Peter Lavelle Putyinhoz

Borisz Kagarlitsky orosz politikai disszidens az RT-t a „régi folytatásaként jellemezte szovjet propaganda szolgáltatások ”. A hálózatot azzal is vádolják, hogy szoros kapcsolatban áll az orosz állami hatóságokkal, és a kormány kritikájától, különösen a kormány kritikájától való tartózkodással segítve a Kreml projektjét nyíltan pozitív Oroszországról alkotott képben. Vlagyimir Putyin .

Egyéb kritikák közé tartoznak azok az állítások, amelyek szerint az RT szándékosan és szakadatlanul folytatja tevékenységét MINKET / NATO / én - „interjúk” segítségével, amelyek során csak az orosz nacionalisták vagy túlságosan kritikus, nyugatellenes ” szakértők 'interjúkat készítenek - anélkül, hogy az RT újságírói bármilyen kérdést vagy kihívást megkérdeznének, és nem is fáradoznak azzal, hogy ellentétes nézeteket halljanak. A következő „hír” címek az RT-től adhatnak néhány példát erre:

Néhány nyugati interjúalany furcsának találta az RT interjú tapasztalatait. A hálózat rendkívül keményen halászik a keresett árajánlatért, és hajlamosak csak teljesen szart csinálni az így létrejött történetben. Egyéb orosz hálózatok (például.NTV) ne legyen furcsa az interjúalanyok.

Az RT is az egyetlen hálózat, amely sugárzottA holnapi világ(más néven.A Julian Assange Előadás), úgy vélve, hogy ez „globális közönséget vonz nyitott gondolkodású olyan emberek, akik megkérdőjelezik a mainstream médiában látottakat ”. Az iróniát senki sem veszíti el.

NAK NEK Európai Parlament tájékoztató azt mondta:

Az RT önmagát mint provokatív és eredeti nézőpontokat kínálja (szlogenje: „További kérdés”), amely néha jogos aggályokat vet fel - például repedés , megszorítások politikák, az EU demokratikus hiánya, NSA megfigyelés - amely a környezetvédők, a polgári szabadságjogért küzdők, az euroszkeptikusok, a szélsőjobboldali pártok és a különféle elutasított csoportok heterogén keverékével jár. Jelentései a Foglald el a Wall Streetet mozgalom, a Wikileaks alapítója, Julian Assange és skót A nacionalisták - pontosan azok a különvélemények, amelyeknek oroszországi társait az orosz hazai média figyelmen kívül hagyja.
Míg az RT Oroszország védelme helyett az Egyesült Államok és az EU megtámadására összpontosít, az általa alkalmazott módszerek nagyon hasonlóak az orosz hazai médiához. Magarita Szimonyan, az RT főszerkesztője, hasonlóan hazai kollégáihoz, elismeri, hogy forródrótja van a Kremlhez, és visszhangozza Dmitrij Kiselev figyelmen kívül hagyását az „objektív valóság” iránt. Az összeesküvés-elméletek alapelemek mind az RT, mind a hazai médiában - az egyik spanyol nyelvű (azóta visszavont) RT cikk szerint feltételezhető, hogy az Egyesült Államok lehet hibás Ebola vírus .

Progresszív hangok

„Státusza miatt Alternatív adathordozó ”, Az RT UK és az RT America élvezzen nagyfokú együttérzést mind a szélsőjobboldali, mind a szélsőjobboldalról Európában. Az RT America köztudottan több baloldali újságírót és újságírót foglalkoztat, akik kritizálják a militarizmust, a korrupciót és a pénzeket az amerikai politikában. Köztük vannak a Ring of Fire hálózat társgazdái (Farron Cousins ​​újságíró és Mike Papantonio ügyvéd), az MSNBC volt házigazdája Ed Schultz , progresszív rádió beszélő fej Thom Hartmann , Alyona Minkovski (aki elment és csatlakozott A Huffington Post ), Abby Martin (aki Chris Hedgesszel távozott és csatlakozott a teleSUR-hoz), a többségi vendég Sam Seder gyakori vendége, sőt Larry King is. David Pakman, Benjamin Dixon, Martin, Seder és Hartmann is része a Tűzgyűrűnek, de az utóbbi kettőn kívül egyáltalán nem jelennek meg az RT America-n, ami azt jelenti, hogy teljes önállósággal rendelkeznek saját műsoraik felett.

Az Egyesült Királyságban a komikus „progresszív” hangok egy része szerepel George Galloway műsorábanSzputnyik(bár komikus képességei nincsenek előre megfontolva), Sam Delaneyé News Thingés hamis hírolvasó Jonathan Pie Annak ellenére, hogy részben az orosz kormány finanszírozta őket, ezek az egyének bizonyos fokú autonómiával rendelkeznek saját műsoraikkal szemben. Pie például platformja segítségével kritizálta Oroszország LMBT törvények és attitűdök, más országokkal együtt. Alex Salmond, a volt volt miniszter Skócia a balközép számára Skót Nemzeti Párt , 2017 novemberében kezdett egy chat show-t, amelynek korai epizódjaiban a munkáspárti és a konzervatív politikusok szerepeltek és megvitatták őket katalán függetlenség, Brexi , és LMBT jogokat. Salmond szerint a műsor szerkesztőségi szempontból független, mert saját cége gyártja. Tekintettel a nemi magatartás vádjaira, amelyek a közelmúltban sújtották, még várat magára, hogy a show fennmarad-e, bár minden vád alól felmentették.

Ez valójában egy nagyon kiszámított lépés az RT részéről: ültessenek valódi baloldali embereket angol nyelvű kiadványukba, és engedjék meg nekik, hogy jogos kritikát fejtsenek ki az Egyesült Államok ellen anélkül, hogy lehetővé tennék nekik, hogy negatívan beszéljenek Oroszországról (hacsak nincsenek saját műsoraik hogy anélkül, hogy RT lélegezne a torkukon). Ez azt jelenti, hogy megnézhetik az átlagközönséget és azt mondhatják: „Látod? Nem voltakteljesen hülyeség ! így igényelhetik a hitelesség furnérját. Javasoljuk természetesen az RT teljes figyelmen kívül hagyását.

SputnikNews

Putyin csapat SputnikNews logó

Figyelembe véve az RT sajnos egyre növekvő hírnevét, mint denevér-guano őrült propaganda, ugyanaz a kormányzati osztály indította el ateljesenfüggetlen SputnikNews , amely biztosan nem fog összegyűjteni hasonló képet, mint a gúnyos téveszmék otthona, olyan címsorokkal, mint „Az USA haragja az RT-vel megkezdi a harmadik világháborút”. Esetleg. Vagy tekintve, hogy a SputnikNews gyorsan bebizonyította magáttöbbnyíltan összeesküvő és elfogult az orosz kormány mellett, lehet, hogy azért hozták létre, hogy az RT ehhez képest ésszerűnek tűnjön.

Andrew Feinberg amerikai állampolgárt és a SputnikNews egykori Fehér Házi tudósítóját a FBI 2017 szeptemberében; átadta nekik „egy hüvelykujj-meghajtót, amely több ezer belső Sputnik e-mailt és dokumentumot tartalmaz”. Az FBI vizsgálata arra vonatkozott, hogy a SputnikNews „a Kreml be nem jelentett propagandakaraként cselekszik-e”, sértve a külföldi ügynökök nyilvántartásáról szóló törvényt (FARA), de összefüggésbe hozható az orosz bántalmazással is 2016-os amerikai elnökválasztás .

Sputnik rádió

Sputnik rádió a Sputnik platform audio szolgáltatása, amely orosz nyelvű propagandát sugároz az egész világon, több nyelven. - erőfeszítései révén Florida Arnold Ferolito lakos, számos adón keresztül sugározzák Washington DC. és Kansas City. Miután közvetítette a rádióállomásokkal a Sputnik rádió adását, Ferolitót a szövetségi ügynökök nyilvántartásáról szóló törvény (FARA) értelmében külföldi ügynöknek regisztrálták.

Leállított óra

Nagy meglepetésünkre az RT francia nyelvű változata közzétette „két orosz üldözte agresszoraikat Le Bourget-tól Saint-Denisig” (nem meglepő módon hamis hírek) ... francia szélsőjobboldali Putyin-webhelyek! ).