• Legfontosabb
  • Hírek
  • A híripar többi részéhez hasonlóan az egyetemi lapok is új stratégiákhoz nyúlnak

A híripar többi részéhez hasonlóan az egyetemi lapok is új stratégiákhoz nyúlnak

(Hitel: Justin Sullivan / Getty Images fényképe)

Az ország becslések szerint 1600 főiskolai újság közül sokan szerkesztői és üzleti újításokkal kísérleteznek ugyanazokkal a gazdasági nehézségekkel szemben, amelyek az újságipar többi részét is sújtották.


A hallgatói újságok terén kevés adat áll rendelkezésre a széles körben tanulmányozott kereskedelmi oldaléhoz képest, de ezek a kiadványok olyan problémákkal is küzdenek, amelyek a nyomtatott és a digitális egyensúlytól a csökkenő reklámbevételekig terjednek.

Az elárasztott kereskedelmi újságiparhoz hasonlóan, amely stratégiák széles skáláját próbálta ellensúlyozni a bevételek és az olvasóközönség hosszú csökkenése ellen, a főiskolai újságok is új módszereket kínálnak fel ezek kezelésére:


  • A publikációs gyakoriság csökkentése.Számos hallgatói cikk csökkentette a nyomtatott kiadások napját, mint egy költség-megtakarítási intézkedést. Az elmúlt években a The Daily Orange a Syracuse Egyetemen, a The Daily Californian az UC Berkeley-ben és a Minnesota Daily a Minnesotai Egyetemen mind egy napos publikációval esett vissza. Ez év elején a Missouri Egyetem The Maneater-je a heti két nap kiadásáról csak egyre vált. Még a Virginia Commonwealth University-i Commonwealth Times is, amely széles táblázatos és színes formátumra bővült, heti kétszerről heti rendszerességre csökkentette a publikálást.
  • Új bevételi adatfolyamok. Eközben javában folyik az új bevételek keresése. Egyes cikkek, például a Western Michigan Egyetem 97 éves Western Herald és az UC Irvine Új Egyetem lendületet kaptak, miután a hallgatói testületek új díjakat hagytak jóvá a cikkek szubvenciójának támogatása érdekében az év elején. Néhány cikk, például a Napi Tar Heel az észak-karolinai egyetemen, a Chapel Hill-ben, és a Daily Emerald az Oregoni Egyetemen, további bevételt gyűjtött azzal, hogy online kiadásaihoz házi-, éttermi vagy bár-útmutatókat adtak, és ezáltal vonzotta a hirdetőket.
  • Adománygyűjtés és névadási lehetőségek. Még további hallgatói dolgozatok, mint például a The Daily Illini az Illinoisi Egyetemen, az Urbana-Champaignban és a Southwestern College Sun, Chula Vistában, Kaliforniában, adománygyűjtéseket, koncerteket és banketteket tartottak annak reményében, hogy elegendő pénzt keressenek a lap támogatására. Egy öregdiák csoport azon munkálkodott, hogy pénzt gyűjtsön a George Washington Egyetem Hatchetjéhez azáltal, hogy névadási lehetőségeket kínált vésett táblákra, irodákra, személyzeti társalgóra és egy egész épületre.
  • Digital First. Az elmúlt években több iskola is felhívta a figyelmet arra, hogy elfogadta a „digitális első” stratégiát. Az olyan lapokon, mint a Virginia Egyetem Cavalier Daily és az Oregoni Egyetem Daily Emerald, ez a webes és mobil tartalmakra való fokozott hangsúlyt jelentette, csökkentett és élesen átirányított nyomtatással együtt. A Georgia Egyetem Vörös és Fekete Egyeteme most internetes híreket küld, és több vállalati történetet, például profilokat és nyomozati cikkeket tesz közzé heti nyomtatott kiadásában.
  • Digitális fizetési tervek. 2011-ben az Oklahoma State University Daily O’Collegian lett az első főiskolai híradó, amely kísérletezett egy fizetős digitális előfizetési programmal. Most már több mint 400 előfizetője van. Mintegy 50 egyetemi újság csatlakozott a Press + e-kereskedelmi platformhoz, hogy segítse az adományokat vagy az előfizetési bevételeket, célozva az öregdiákokat és a szülőket. A Boston University Daily Free Press például most a Press + -ot használja az adólevonható adományok kérésére.

A digitális szerepe azonban a nemzet főiskolai újságainak jövőjében továbbra is nyitott kérdés. Robert Bergland és David Hon 2008-ban végzett felmérése 392 egyetemi újság véletlenszerű mintájából kiderítette, hogy több mint egyharmaduknak (36%) vagy nincs weboldala, vagy elavult. A Bergland, Hon és Rachele Kanigel által 2012-ben elvégzett, a főiskolai újságok azonos listájának felhasználásával végzett felmérés eredményeiből kiderült, hogy a cikkek majdnem ugyanolyan százalékának (37%) négy évvel később sem volt weboldala.

Jegyzet: A blogbejegyzés korábbi verziója helytelenül állította, hogy a Commonwealth Times a Virginia Egyetem hallgatói tanulmánya. Ez a Virginia Commonwealth University hallgatói újságja.