• Legfontosabb
  • Hírek
  • Az Al Jazeera America legnagyobb kihívása: az emberek megjelenése

Az Al Jazeera America legnagyobb kihívása: az emberek megjelenése

Még nem jelenik meg a közvetítésben, de az Al Jazeera America máris lendületet hoz az újságírás világában. Ellentétben annyi hírközponttal, amely az elmúlt években alkalmazottakat bocsátotta ki, ez felvesz (és nagyokat vesz fel), mintegy 800 alkalmazottat foglalkoztat, miközben egy ambiciózus kábeles hírcsatorna indítására készül az év végén.


Mivel az Egyesült Államokban meg akarja szerezni a lábát, az Al Jazeera America - amely a katari székhelyű Al Jazeera Media Network által üzemeltetett több mint 20 csatorna egyike - egy elhúzódó észlelési problémával szembesül, amely hátráltatta a korábbi erőfeszítéseket az amerikai piacra való behatolás érdekében. 2001. szeptember 11-i terrortámadások következtében a hálózatok zászlóshajóját, az Al Jazeera Arabic-t széles körben az al-Kaida csatornájának tekintették. És amikor az anyavállalat hét évvel ezelőtt létrehozta az Al Jazeera angol műholdas hírcsatornát, az Egyesült Államok legtöbb kábel- és műholdas szolgáltatója nem volt hajlandó ezt továbbítani, és a legtöbb amerikai néző csak online érhette el. (Lásd ezt a 2012-es Pew Research tanulmányt az arab-amerikai médiáról.)

Most az Al Jazeera tulajdonosa, Katar emírje új utat vezet be az amerikai piacra. Ez év elején az emír, Hamad bin Khalifa al Thani sejk becslések szerint 500 millió dollárt fizetett az Al Gore volt alelnök által alapított kábelcsatornáért, a Current TV-ért. Ez a lépés az Al Jazeera America számára, amely a tervek szerint nyár végén indul, hozzáférést biztosít az Egyesült Államok közel 50 millió háztartásához - nagyjából a CNN-t, Foxot és MSNBC-t kapó amerikai lakások számának a felét.


Sokat spekuláltak arról, hogy a kicsi, olajban és gázban gazdag nemzet vezetője - amely a CIA World Factbook szerint a világ leggazdagabb egy főre eső jövedelmével (102 800 dollár) rendelkezik - szeretne-e nagyobb hozzáférést szerezni az amerikai televíziós nézők. A legtöbb szakértő szerint a terjeszkedés része Katar azon erőfeszítésének, hogy nagyobb szereplő legyen a világ színpadán. Az Al Jazeera ügyvezetője nyilatkozatában kijelentette: „Elkötelezettségünk a hangtalanok hangja iránt, a világ alulreprezentált régióinak történeteinek eljuttatása és az emberi lény a hírnapirendünk középpontjába állítása a tevékenységünk középpontjában. '.

Bármi legyen is a tulajdonos indítéka, az Al Jazeera jelentős változtatásokat hajt végre a potenciális amerikai nézőkkel kapcsolatos megközelítésében. Meglévő angol nyelvű csatornája, az Al Jazeera English (hamarosan átnevezik Al Jazeera International névre) Dohában található, és globális hírekre koncentrál. Ezzel szemben az Al Jazeera America központja New York City lesz, és az amerikai belföldi kérdésekre összpontosít Tony Fox szóvivő szerint. Indulásakor 12 irodát tervez szétszórni az országban, ugyanannyit, mint a CNN. Öt külföldi irodája is lesz, és az Al Jazeera világszerte működő 65 irodájának híradóit használja fel.

Összehasonlításképpen: a BBC-nek 41 nemzetközi irodája van, a CNN-nek 33, az MSNBC-nek 14, a Foxnak hat.



FT_PJ_13.05.28_NewsNetworksSidebar_220pxEközben az Al Jazeera America azt mondja, hogy 800 újságírót és más alkalmazottat alkalmaz, akik szinte mindegyiket az Egyesült Államokban alkalmazzák az új művelet munkatársainak. Önmagában a nyomozó egység 16 újságírót fog foglalkoztatni, a washingtoni iroda többek között egy Fehér Házat és egy kongresszusi tudósítót foglal magában. Az Al Jazeera America állítólag az ABC 'This Week' által legutóbb használt stúdióból sugároz a washingtoni Newseumban.


Az Al Jazeera America egy tipikus napja 11 órás hagyományos híreket tartalmaz, kezdve egy három órás hétköznap reggeli műsorral, horgonyokkal a stúdióban és riporterekkel a terepen; egyórás hírmagazin; beszélgetős műsorok, valamint a sportnak és a szórakozásnak szentelt programok - mondta szóvivője. A csatorna egyórás hírmagazint fog sugározni, és tervezi dokumentumfilmek gyártását és beszerzését.

Amit Fox nem fog sugározni, az „kiáltás-lakoma”.


Az új csatorna néhány elismert nevet alkalmazott az újságírásban. Már a fedélzeten van Ali Velshi, a CNN korábbi üzleti tudósítója, aki primetime üzleti programot készít; Ed Pound, a The New York Times és a The Wall Street Journal nyomozó riportere, aki a nyomozóegység élén áll; John Meehan, korábban a Thomson Reuters globális vezető producere, aki vezető ügyvezető producer lesz; Andrea Stone, korábban a The Huffington Post és az USA Today riportere, és Tony Karon, a Time magazin webhelyének korábbi vezető szerkesztője, aki a digitális csapat vezető online ügyvezető producere lesz.

De még akkor is, amikor egy robusztus hírszervezet felépítését tervezi, az új csatorna nyilvánvaló akadályokkal néz szembe. Január elején az a hír, miszerint az Al Jazeera megvásárolta a Current TV-t, kérdéseket vetett fel a lehetséges elfogultságokkal kapcsolatban a jelentésében, különösen a Közel-Keleten.

Arra a kérdésre, hogy pontosan meghatározza a művelet legnagyobb kihívását, Fox azt mondta: 'Úgy gondolom, hogy valószínűleg legyőzi az emberek negatív megítélését az Al Jazeera kapcsán .... A nagy kihívás az emberek megjelenése.